7 Khasiat Peria Katak Untuk Lelaki & Wanita


Peria katak mungkin suatu sayuran yang jarang didengari dalam kehidupan seharian namun ianya adalah satu sayuran yang memiliki pelbagai khasiat untuk kesihatan manusia. Khasiat Peria Katak? Jom tengok...
Peria katak juga dikenali kerala, balsam apple, bitter gourd & wild cucumber oleh masyarakat yang sering menggunakannya dalam masakan & perubatan.
Peria katak mempunyai rasa yang sangat pahit tetapi memberikan khasiat kepada tubuh badan. Walaubagaimanapun, proses penyediaan makanan berasaskan peria katak perlu dibuat dengan teliti supaya tidak mengalami kesan sampingan seperti cirit birit dan muntah.

1. CANTIKKAN KULIT

Jika anda nak miliki kulit yang cantik, anda boleh mulakan dengan peria katak. Bagi kulit yang mengalami masalah kulit, anda lebih disarankan menggunakan peria katak tetapi perlu mendapatkan nasihat doktor terlebih mengenai keberkesanan sayuran ini untuk mengelakkan masalah yang lebih teruk.
Peria katak mempunyai kandungan vitamin C yang sangat tinggi untuk merangsang sel kulit dan menjadikannya lebih cantik. Vitamin C ini juga membantu menyembuhkan luka dengan pantas.

2. PENAWAR DIABETES

Buah peria Telah di amalkan sejak sekian lama oleh masyarakat Dunia dikatakan berkesan dalam menurunkan paras glukos dalam darah. Peria tidak menjurus kepada satu-satu organ dalaman atau tisu tertentu dalam badan seperti ubat-ubatan, ia hanya memudahkan fungsi metabolisme glukos dalam darah. Hal ini kerana, peria mempunyai dua sebatian penting yang memainkan peranan penting dalam menurunkan paras glukos dalam darah.
Dalam masyarakat Melayu Telah Lama Mengamal peria katak untuk mengawal kadar gula dalam darah seterusnya dapat mengelakkan serangan diabetes kepada anda. Pelbagai produk yang dibuat daripada peria katak memfokuskan kepada fungsi anti diabetes ini kerana ianya memang terbukti berkesan. Antara produk yang diperbuat daripada peria katak ialah KAPSUL PERIA PLUS


3. PENGLIHATAN

Peria katak mempunyai betakerotene yang memberikan khasiat kepada mata manusia untuk menjadikan penglihatan lebih baik. Beta kerotene sememangnya mudah ditermui dalam pelbagai sayuran berwarna kuning & hijau tua seperti peria katak. Cara untuk gunakan peria katak untuk mata ialah dengan menjadikannya jus. Sila pastikan anda ikut langkah yang betul untuk membuat jus peria katak kerana ianya memerlukan langkah tertentu untuk elakkan keracunan makanan.

4. BUASIR

Peria katak juga menjadi rawatan tradisional untuk menyembuhkan penyakit buasir yang teruk oleh masyarakat kampung dengan cara bertangas. Peria katak perlu direbus sehingga mendidih dan berwap. Kemudian wap tersebut didedahkan kepada kawasan buasir tersebut dalam keadaan duduk mencangkung.
Walaubagaimanapun, ada satu lagi cara untuk merawat buasir tanpa perlu bertangas iaitu dengan cara mencampurkannya dalam buttermilk dan meminumnya setiap pagi ketika perut kosong. Ada juga produk yang dicipta khas untuk merawat buasir dengan hanya perlu mengambil tablet atau pil setiap hari sahaja seperti KAPSUL PERIA PLUS



5. MENURUNKAN BERAT BADAN
Ianya tidak terbukti secara klinikal tetapi banyak testimoni yang diberikan oleh pengguna yang mengamalkan jus peria katak setiap hari sememangnya mampu untuk menurunkan berat badan secara konsisten.
Peria katak mempunyai selulosa yang berfungsi sebagai serat utama untuk memudahkan penghadaman makanan. Peria katak juga merembeskan jus hempedu untuk meningkatkan metabolisma badan.
Dengan kandungan yang ada dalam peria katak, ianya memang berfungsi untuk menurunkan berat badan. Anda boleh mencubanya dengan meminum jus peria katak Atau KAPSUL PERIA PLUS setiap hari.

6. KECUTKAN RAHIM, HAID TERATUR & BANYAKKAN SUSU

Bagi golongan wanita, peria katak memberikan beberapa khasiat seperti memperbanyak susu badan, mengecutkan rahim dan melancarkan perjalanan haid.
Untuk mendapatkan semua khasiat ni, wanita perlu menjadikan peria katak sebagai ulam-ulaman ketika makan bersama nasi. Pengambilan yang konsisten akan memberikan kesan terbaik kepada organ dalaman untuk menghasilkan susu badan yang lebih banyak serta haid yang lebih teratur.

7. MASALAH JERAWAT

Peria katak mempunyai ciri anti radang yang berfungsi untuk menyembuhkan luka. Jadi ianya sangat berguna untuk menghalang jerawat dan menyembuhkan luka jerawat dengan pantas.
Namun untuk merawat masalah jerawat, anda perlu kurangkan dos atau kekerapan pengambilan namun perlu konsisten untuk mendapatkan kesan terbaik bagi kulit berjerawat.
KESIMPULAN
Terdapat banyak lagi khasiat peria katak yang terbukti berkesan untuk merawat pelbagai jenis penyakit. Namun dengan 7 khasiat utama ini sahaja sudah cukup untuk membuktikan kehebatannya.
Jika sebelum ni, pengguna yang ingin menjadikan peria katak sebagai alternatif ubat-ubatan perlu melakukan pelbagai proses persediaan. Peria katak perlu dipotong dengan baik, direbus, direndam dengan garam dan sebagainya sebelum memakannya.
Namun sekarang terdapat pelbagai produk yang sudah siap diproses untuk membantu anda mendapatkan khasiatnya dengan cara lebih mudah. Hanya perlu ambil beberapa tablet sehari dan kesannya boleh diterima dalam masa yang pantas.
Anda produk yang terbukti berkesan ialah KAPSUL PERIA PLUS



PROMOSI JIMAT DISKAUN 20% WhatsApp KAMI SEKARANG !!!!!

BELIAN DI SHOPEE DI :

#TESTIMONI KAPSUL PERIA PLUS






5 Khasiat Peria Katak Untuk Wanita

5 Khasiat Peria Katak Untuk Wanita
Sebagai seorang wanita, mestilah kita tak lepas daripada rasa dan keinginan untuk kekal cantik, jelita dan sihat sepanjang masa. Kalau badan sihat dan cergas, barulah semangat waja nak buat kerja-kerja rumah. Tak dinafikan lagi, seseorang wanita sangat perlu menjaga kesihatannya agar mampu memberikan yang terbaik untuk diri sendiri dan juga keluarganya. Bak kata orang, ibu yang bahagia adalah kunci utama kebahagiaan sesebuah keluarga. Haa gituh!
Tetapi, dengan masa yang terhad untuk tugasan hakiki dan rutin harian, pastinya seorang wanita itu amat memerlukan seorang pembantu yang boleh membantu memberi tenaga dan memulihkan jiwa yang lelah. Dan apa yang paling terbaik untuk para wanita begini? Pastilah makanan power peria katak yang nampak biasa tetapi banyak khasiatnya.
Haa nak tau apa khasiat dan manfaat peria katak untuk seorang wanita? Jom teruskan bacaan anda!
  1. Mencantikkan Kulit dan Mengelakkan Jerawat
Nak kulit cantik dan bebas jerawat? Amalkan saja makan peria katak! Memang berkesan kerana peria katak terbukti dapat membantu menghalang jerawat tumbuh pada kulit muka kerana mengandungi ciri-ciri penulenan darah semulajadi. Menarik kan? So, makanlah peria katak kalau nak kulit tanpa cela. Flawless macam pelakon kegemaran K-Drama andalah nanti. Fuiyoh!
  • Menambah Tenaga Wanita Berpantang
Waktu berpantang memang tak mudah. Selepas pengalaman melahirkan seorang bayi, pastinya tubuh dan jiwa seorang ibu ketika itu cenderung menjadi lebih lemah berbanding hari-hari biasanya. Tetapi dengan pemakanan peria katak sepanjang berpantang akan dapat memberikan lebih tenaga kepada para ibu baru untuk memulihkan semula dirinya secara fizikal mahupun batin. Apabila ibu bertenaga sepanjang berpantang, pastilah pengalaman ibu dan bayi akan menjadi lebih harmonis dan ceria.
  • Mengecutkan Rahim
Selain menambah tenaga bagi ibu berpantang, peria katak juga dapat membantu mengecutkan rahim bagi ibu yang baru melahirkan bayi atau pun keguguran. Namun begitu, suka untuk kami tegaskan bahawa amalan pemakanan peria katak sangat tidak digalakkan untuk golongan ibu mengandung kerana ia dapat mengecutkan uterus seterus mengakibatkan kelahiran bayi pra-matang. Oleh itu, jangan makan peria katak sewaktu mengandung!
  • Menambah Pengeluaran Susu Badan
Anda ibu yang sedang di dalam perjalanan menyusukan bayi? Haa, lagilah wajib amalkan pemakanan peria katak yang pahit tetapi banyak khasiatnya! Kalau nak tahu, peria katak dapat membantu menambah kuantiti susu badan tau. Hanya perlu rebus peria katak dan jadikan sebagai ulaman atau lauk sayuran semasa menjamu selera.
  • Melancarkan Kitaran Haid
Selalu ada masalah semasa datangnya haid? Darah keluar sedikit-sedikit dan tak lancar seperti biasa? Okay, cuba amalkan peria katak sepanjang tempoh haid tersebut. Pasti dengan amalan pemakanan peria katak yang konsisten, akan membantu merawat kitaran haid yang tidak teratur.
Bagaimana? Tertarik tak dengan khasiat-khasiat peria katak untuk wanita yang baru anda baca tadi? Kalau anda dah tak sabar untuk mulakan amalan pemakanan peria katak, jom dapatkan kasul peria katak yang sangat mudah dimakan serta diamalkan. Tak perlulah anda bersusah-susah nak rebus atau jadikan jus peria katak. Buang masa! Telan aje kapsul peria katak kami pun dah dapat khasiatnya.
Kalau anda berminat nak dapatkan kapsul peria katak istimewa, ayuh hubungi kami sekarang untuk membeli! Tak perlu fikir 2, 3 kali kerana khasiat peria katak sangat berbaloi untuk amalan setiap wanita. Lagi cepat anda beli, lagi cepatlah masalah anda selesai!

Asy Herbs Jenama Di Bawah CH Berkat Marketing


Kami ASY HERBS Jenama Di Bawah CH BERKAT MARKETING Berpengalaman Membekal Herba mentah & Powder sejak 2015 Secara Online

Misi/Objektif


Misi/Objektif kami ialah untuk Meluaskan Penggunaan Herba untuk Kesihatan dan Kecantikan di dalam masyarakat Malaysia Khususnya
Malaysia kaya dengan tumbuhan herba yang berkhasiat dan bermanfaat untuk kesihatan manusia. Kecanggihan sains dan teknologi dewasa kini telah membantu pengguna mendapatkan khasiat tumbuhan ini dengan mudah.
Kajian yang dilakukan terhadap setiap herba secara saintifik boleh memberi keyakinan kepada pengguna bagi menggunakan herba tersebut.
Justeru, pengetahuan asas tentang tumbuhan herba dan cara penggunaan perlu didedahkan kepada umum. Hal ini supaya pengguna dapat memilih dan menggunakan pelbagai produk herba yang berada di pasaran

Visi

Visi kami Menyebarkan Khasiat Herba dalam Bentuk yang mudah Di amalkan oleh masyarakat
Salam Sebarkan Bahagia.


Kami berada di

Kompleks usahawan Terengganu
Kubang Jela, 21200 Kuala Terengganu




Belian produk Kapsul Peria Katak



CARA PEMBAYARAN Bayaran boleh dibuat melalui :-
MAYBANK 563064130890 CAHAYA HIKMAH MAJU

CIMB 7602430100 Mohamad Azmi b. Hamid 
Pesanan boleh dibuat melalui 
WhatsApp : wasap.my/+60103307876 Call@ Sms : 0103307876
 lepas bankin bg pic slip, nama, alamat, & no.tel…
Terima Kasih
belian produk

disclaimer-penafian


Artikel Di Dalam www.kapsulperiaplus.com tidak Berniat untuk menggantikan nasihat dari pakar perubatan.
Kami berusaha untuk menyampaikan Maklumat yang BENAR dari hasil kajian-Kajian Pakar Perubatan dan Herba dan pembacaan tetapi tiada jaminan yang ianya seratus peratus tepat.
DISCLAIMER / PENAFIAN  *Result is not typical, individual results may vary / Kesan keatas individu mungkin berbeza. kerana sistem metabolisma dan tahap kesihatan individu berbeza-beza. Produk ini Adalah Salah Satu Alternatif Usaha, Ikhtiar, Tawakkal kepada Pesakit
Testimoni yang ada di sini adalah sah dan bukannya rekaan. Anda disyorkan untuk merujuk kepada doktor dan berbincang terlebih dahulu kesesuaian anda mengamalkan Sesuatu produk